Tusen takk for et givende semester!

Nok et semester er over, og jeg sitter igjen med en enormt god, men også vemodig følelse. Nok et semester er over…

Kjære alle mine studenter
Dere er 750 stk som uke etter uke har bidratt med mange gode diskusjoner, ulike kreative innspill og mye latter.  Dere har gitt meg utallige muligheter men også utfordringer, og til sammen har dere gitt meg mange gode minner.

Økt etter økt har jeg dratt dere igjennom den ene pedagogiske aktiviteten etter den andre. Alt i fra rollespill til paneldebatt. Fra melke-testing (da jeg trodde at TINEs helmelk smakte bedre enn Q-melk…) til livlige plenumsdiskusjoner. Dere har satt karakter på tidligere eksamensoppgaver og dere har til stadighet sittet og diskutert i små summe-grupper og diskutert fag (eller kanskje noe heeeeelt annet…..).

Nina med ballen!

Og så har vel en del av dere fått den berømmelige ballen…. som jeg vet er både elsket og hatet…!

Variasjon i undervisningen kan vi vel si at vi har hatt. Og det takket være deres enormt positive innstilling og vilje til å ta i mot mine pedagogiske utspill.  Mange av teknikkene har jeg ”stjålet” fra Harvard Business School (tenk at jeg, Mossejenta Nina Ronæs, var så heldig å få delta på selveste Harvard!) og jeg har prøvd etter beste evne å tilpasse Harvard-teknikkene til dere BI studenter.

Og,- jeg ser jo at det fungerer, i hvert fall når det gjelder å øke engasjementet. For det skal sies at dere har vært en svært aktiv og engasjerende gjeng, og jeg tror at det gir utslag i både motivasjon og læring videre i studiet deres.

Nå har dere nettopp hatt eksamen i Forbrukeratferd. Selv sitter jeg med en bunke med 400 besvarelser og har så vidt startet sensureringen. Jeg er kjempespent. Men jeg er hjellig overbevist om at det engasjementet og den iveren etter å lære dere hav vist i auditoriet vil gi seg utslag i karakteren.

Uansett,- tusen takk alle sammen for et kjempesemester! Stå på videre!

Vi sees i gangene…!

Kaos før rollespillet!
2 thoughts on “Tusen takk for et givende semester!

  1. Bra jobba Nina!
    Jeg vet jo noe om de suverene tilbakemeldingene du har fått i etterkant av årets kurs – gratulerer og vel blåst! Nå er det på tide å kommentere den ikke fullt så ferske, men viktige opplysningen om at du er min og mange andres inspirasjonskilde:

    http://bilearninglab.no/nina-helene-ronaes-vinner-av-utviklingsprisen-2011/

    Venter i spenning på hva du måtte finne på å dele med oss andre om dine didaktiske og pedagogiske tanker og ideer…. 🙂

Legg igjen en kommentar

