Engasjementet er i gang for fullt!

Standard

Hvordan engasjere studentene?

Og det er helt riktig! Til tross for at jeg nå har hatt en laaaang pause fra bloggen min, har jeg ikke ligget på latsiden. Nei, langt i fra. Det har skjedd masse siden sist. Jeg har, sammen med mine to svært gode kollegaer, Tor Haugnes og Anne Swanberg, publisert boken: ”Hvordan engasjere studentene?”. Den er også lagt ut på vår felles blogg,  www.praktiskpedagogikk.no. Har du lyst til å dele gode erfaringer med oss, så er vi takknemlige.

Ut over det har jeg, som et resultat av at jeg vant ”den pedagogiske utviklingsprisen 2011”, fått innvilget sabbat dette semesteret. Det betyr at jeg har undervisningsfri og konsentrerer meg om to ting: 1)  å få faglig påfyll innen forbrukeradferd og 2) videreutvikle mine pedagogiske evner. Jeg har blant annet vært så heldig å få Terje Lindberg fra Company Stories til å være min mentor. Av han har jeg lært masse innen blant annet scenebruk, storytelling, power point presentasjoner og bildebruk. Dette er svært inspirerende! Og jo mer jeg lærer, desto mer forstår jeg hva jeg ikke kan. Her er det mye å ta tak i. Man blir jo aldri utlært! Og takk og lov for det 😉

Siden jeg for tiden har sabbat, har jeg også mer tid til å delta på ulike arrangementer og konferanser. På torsdag (1. november 2012) deltok jeg på TEDx i Trondheim. Her delte super-talenter sine gode ideer og holdt fremragende foredrag. BI`s Tor Haugnes var blant talerne. Gjett om jeg var stolt av min kjære kollega ;-)!

Som du forstår, så har jeg det som plommen i egget, med alt det jeg får oppleve og lære. Vi alle burde fått et lite pustehull en gang i blant. Det er gull verdt. Og en investering for livet. Dette semesteret skal jeg nyte og gjøre max ut av. Det er ingen problem å love det!

So long!

About ninaronas

Som høyskolelektor på BI er jeg brennende opptatt av pedagogikk og didaktikk. Et stort studentengasjement er avgjørende for bedre læring. En aktiv og variert forelesning er stikkordet! Er stadig innom andre høyskoler og universiteter for å snakke om min pedagogiske verktøykasse. Jeg holder også foredrag for næringslivet i ulike fagområder så som kommunikasjon, posisjonering, kundebehandling, forbrukeratferd og markedsføring.

One response »

  1. Ser du har endret bloggen til «hvordan vi lar oss friste», og det lyder spennende! Kanskje får vi alminnelige forbrukere noen metoder for å verne oss mot tilbydernes mange strategier, eller kanskje vil du fortsette å lære opp markedstilbyderne til å bli enda bedre til å presentere sine fristelser… ? Åpenbart noen å hente for folk på begge sider! Gleder meg til å følge deg videre! 🙂

Legg igjen en kommentar

